måndag 26 januari 2009

Tjena. Läget och sådant!

Spotify är ju ett helgalet och klockrent program, det säger jag sisådär ett halvår efter alla andra, men jag kan verkligen tycka det! Det bästa med detta makalösa maskineri av populärmusik måste jag ändå säga är tillgången till all härlig musik från 80-talet, detta sjuka årtionde som mäktade med:
  • ... meterstora yuppienallar
  • ... telefonautomater för dem som inte var dumma nog att skaffa ovan nämnda telefon, men ändå riktigt jävla dumma då de behövde stå i kö för att ringa hem!
  • ... synthtofsen, som på vissa mäns huvud kombinerades med den klassiska hockeyfrillan. Ett koncept som på sätt och vis än idag känns oslagbart.
  • ... elaka rykten som påstod att Michael och Janet Jackson var samma person.
  • ... att en bit kassler med ananasskiva betraktades, milt sagt, som exotisk i sammanhanget, och att alla maträtter med ananas som ingrediens på något sätt namngavs med Hawaii som influens.
  • ... att folk på allvar trodde att George Michael var hetero. Haa!
Åter till Spotify. Äntligen kan man komma åt allt det bästa från årtiondet som hade lika många överjävligt dåliga låtar som helt galet bra kompositioner. Via spotify kan man verkligen hitta låtarna som gjorde varje yuppie helgalen under 80-talet. Jag älskar det! 

Och ja, det är med min fäbless för 80-talspopen jag på senare år börjat falla för pasteller! Något detta forum, för livets glada, kommer att diskutera så småningom

Sug i er den här så länge:
Tenna Marie - Lead Me on

Tills vidare, tack.

GuitarMan & Niclas, tack för inspirationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar