måndag 1 juni 2009

Måndag förmiddag!

Jaha ja! Då var denna epok slut! Kära studentkår. Jag kommer allt sakna dig men jag tror och känner - för bådas bästa - att det räcker nu!

- - -

Tidernas bästa låt (nååja, just nu iaf) kan mycket väl vara Otis Reddings (Sittin' On) Dock Of The Bay. Det finns inga som helst fel i den låten.

- - -

Försökte återigen kolla nattens NHL mellan Detroit å Pittsburgh. Men det går fan inte helt enkelt. Stupade efter en period! Det är själva fan! Desto bättre att Detroit löste biffen till slut. Abdelkader... Eller är det Abra-kadabra!? Ny match natten mellan tis å ons! Då ska det sannerligen försökas igen!

- - -

I fyra långa år har vi känt varandra. Fylla ut och fylla in. Samma visa om å om igen. Lördagarna i ända. Naae. I lördags fick vi till ett värdigt avslut. Det räcker så!

- - -

Vilken sanslös avslutningshelg det blev ändå! Allt var ju verkligen topp! Till och med plastmuggarna på Kåren. För att inte tala om fredagens groggar på Byttan i fredags.

- - -

Eller varför inte Nancy Sinatras dundersköna, småjazziga och soliga tolkning av Stones-dängan As Tears Go By...

- - -

På torsdag är det ceremoni. Ny schhlips ska inhandlas i veckan...

- - -

Bag in box å korp ikväll. Hoppas Johnny Bråttom tvålar till det ordentligt...

- - -

Vilken låtskatt den gode Otis sitter inne på för övrigt...

- - -

Och ja... Formatet på det här och liknande inlägg har jag kopierat rakt av från Bjurmans blogg. Hade gärna kunnat byta plats med dig nu! Vad jag förstått så fläker du chips å cola på Joe Louis Arena i dessa dagar. 

- - -

Räcker för nu. Hörs i morgon! 

4 kommentarer:

  1. Nancy - Vilken kvinna!

    SvaraRadera
  2. Vemodigt men sant! Snart är eran över! Hej då Kalmar

    SvaraRadera
  3. Första gången jag smög mig in här och kan inte annat än imponeras av musiken du slänger upp/tipsar om! Världsklass!

    SvaraRadera
  4. Fan att Penguins vann i natt. Skräp

    SvaraRadera