onsdag 3 juni 2009

Städning på schemat

Morgondagen kantas av mat, examen, familjebesök å krökskiva. Men innan dess måste vissa saker avklaras å bockas av, däribland städning.

I och med respektive föräldrars intåg under morgondagen måste Villa Fridström/Johanssons vara representabel. Sagt och gjort. Nu sitter jag på mina sköra knän å rengör golvet med stålull! Pärlorna lämnar pannan och skrubbsår och blåsor börjat så sakteliga infinna sig på min arma kropp...

Naae. Så illa är det inte. Har det ändå rätt kul när jag städar, tycker inte det är så illa. Bara jag får göra det på mitt eget sätt och i min egen takt. Dock hävdar fru Fridström att detta allt som oftast äventyrar resultatet av min städning. Nåväl, så är det.

Tänkte dela med mig av de just nu bästa städlåtarna! Håll i hatten:

1. Warwick Avenue - Duffy
2. The First Girl On The Moon - Roxette
3. Don't Believe In Love - Dido
4. Everything Reminds Me Of Her - Elliott Smith
5. We Die Only Once (And For Such A Long Time) - Moneybrother

Länk finnes här!

1 kommentar: