onsdag 25 februari 2009

Vad är det för föräldrar egentligen?

Min käresta kollar Doctor's på fyran. Själv kollar jag på The Great Escape med Steve McQueen, för övrigt en fantastisk film. I alla fall, mitt i flykten från nazisterna (eller goonerna som Steve säger) hajar jag till av att en fullkomligt galen unge skriker vettlöst in i kameran på teven. Doctor's sänder tydligen ett reportage om en familj vilka har sju barn, varav fyra med autism. Nu är tydligen en unge till på väg. De hajar tydligen inte var det kan sluta. Tydligen är det så att bara en (1) av 150 barn drabbas. Men inte i detta fallet... tydligen... nåväl... vi skaffar ett till helt enkelt...

Det är inte helt lugnt i den här familjen med andra ord. Fan, det värsta är att den äldste i syskonskaran är den som är värst däran. Skön familj, som får snilleblixten att skaffa ytterligare sju barn efter det, jag skulle trilla av pin bara av att ta hand om honom. IQ korvmoj. Skyll er själva. Gôtt där!

På detta: Per Gessle - Stuck Here With Me
Härlig låt som även de värsta av Gessle-belackare bör uppskatta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar