onsdag 18 februari 2009

Pastell & Co opens branch at facebook

För att gå med i gruppen, vidrör denna länk!

---

Till något helt annat!

Var med kvinnan min på en trevligare shoppingtur idag, ni vet, det gamla vanliga, rundan innehåller mer jakt och hets än glädje. I alla fall, vi äntrar en mer känd klädaffär, namnet spelar ingen större roll i det här fallet. Kul med lite vårnyheter och pastelliga färger, är min första tanke (givetvis). 

Drömde mig bort mot sydligare breddgrader för en sekund för att sedan stanna upp helt och återkomma till den rätt kalla blaskiga vardagen. Det som fick mig att stanna upp var musiken i affären. 

Franschisetagaren måste, helt klart, ha en underlig fäbless för den svenska rockgruppen Kent. Skiten går på repeat, repeat, repeat! Jag har visserligen inget emot Kent, men bättre musik har väl skrivits. Men det är inte okej att gång efter gång, besök efter besök, spela den där sorgliga sörjan. 

Nåväl, det hela nådde sedan sin peak när min käresta visade upp en klänning som hon tyckte var tjusig, - Jättefin, testa den, påtalar jag. I samma veva som orden lämnar min mun krämar Joakim Berg ur sig följande rader, och allt förvandlas helt plötsligt till stiltje: 

"Någon ligger i gräset, med frostiga kläder, så stilla och vit 
Och blåljusen blinkar, tänk vad man kan göra med en liten kniv"
Järnspöken (2005)

Generellt sett ökar väl inte köplusten, eller vad tror Ni?

Mina fynd kartläggs förresten senare i veckan...


På detta: Mick Taylor - Broken Hands

1 kommentar:

  1. Haha nä köplusten ökar knappast! Berätta om dina fynd nu, vi blir ju nyfikna!

    SvaraRadera