torsdag 16 april 2009

Skivrelease: Whisky Chillin'

Idag, torsdagen den 16 april 2009, skrivs historia, inget som helst tjat om saken! Pastell Records förstfödde, tillika benämnd, Whisky Chillin' släpps och görs tillgänglig för suktande konsumenter...

Skivan kan beskrivas såsom en komplex, aningen rökig doft med fatkaraktär, med inslag av torkade örter, pomerans och muscovadosocker... Tänk er beskrivningen på sant Bengt Frithiofsson-sätt så är ni i hamn. Addera således tre tusen solar... 

Nä, om sanningen ska fram så är jag inte särskilt duktig på det här med den ädla drycken whisky. Min kunskap i ämnet är faktiskt under all kritik, lär mig! Men det jag lärt mig om whisky är att drycken kräver sin omgivning. Miljön är a & o . Enligt min mening går det exempelvis inte alls att dra av en sexa scotch till tonerna av Bananarama! Det skulle vara som att låta Tompa Brolin vara med i Wideout, det går helt enkelt inte, vissa prylar är inte skapade att verka i symbios, bara att acceptera! 

Drycken kräver således sin musik och här kommer denna platta till äreminne in i bilden. Mitt i all 80-talshets kör vi alltså ner oss i de två tidigare årtiondena, vilka ju inte är helt dumma de heller! Plattan återfinns här! Gratis är gottigast! 

För övrigt vill jag rikta ett stort tack till den nobla herren Peter Harryson, en ynnest att få samarbeta med en karaktär som du!

Blandade Artister
Whisky Chillin'
2009
Pastell Records






















CD #1
1.
No Other - Gene Clark
2. Some Kinda Love - The Velvet Underground
3. These Days - Nico
4. Champagne & Reefer - Muddy Waters
5. Roadhouse Blues - The Doors
6. Memo From Turner - Mick Jagger
7. Vampire Blues - Neil Young
8. Back Of My Hand - The Rolling Stones
9. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again - Bob Dylan
10. Red House - Jimi Hendrix Experience
11. Dayton, Ohio - 1903 - Randy Newman
12. One More Weekend - Bob Dylan

CD #2
1. Let It Bleed - The Rolling Stones
2. S.W.5 - Mick Taylor
3. You're So Rude - The Faces
4. Backs Turned Looking Down The Path - Warren Zevon
5. Nothing But Time - Jackson Browne
6. Crawlin' Kingsnake - John Lee Hooker
7. Something Special - Eric Clapton
8. I Don't Make It Anymore - Richie Havens
9. I'd Rather Go Blind - Rod Stewart
10. Steamroller - James Taylor
11. Love In Vain - Eric Clapton
12. Semi Suite - Tom Waits
13. New Pony - Bob Dylan

5 kommentarer:

  1. Detta är bra grejer! Framförallt Tom Waits!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig skiva! Du har lyckats bra med mixen av artister å låtar... Å sedan Peter H! Ha ha! Bra jobb!

    SvaraRadera
  3. Ha ha! Denna hets! Älskar det! Ett tag trodde jag verkligen att du skulle släppa en riktig skiva.. å att Harryson skulle producera eller ngt sånt! Ha ha!

    Bra jobbat med musiken iaf!

    SvaraRadera
  4. Memo from turner med Jagger! Vilken jävla låt!

    SvaraRadera
  5. Älskar konceptet

    SvaraRadera