torsdag 28 maj 2009

AIK - Bajen

Så där. Då var det torsdag. Precis lagt mig i soffan för att avnjuta kvällens sporthändelse i hufvudstaden. En kall Peroni är just nu min närmaste vän! Rätt gött ändå! Som sagt, live-uppdatering är det som gäller. Vi säger så tills vidare...

- - -

20.16 - Fy fan va skönt att ligga hemma i soffan å titta. Tanken var först att matchens skulle avnjutas på plats. Men det ytterst obekväma vädret väger över till fördel för soffan...

- - - 

20.20 - Ska bli kul att se vad den där Obolo kan göra av kvällen för Gnaget. Snackas ju en hel del om hans kommande europaäventyr. Han har ju mer eller mindre legat bakom samtliga klubbens mål den här säsongen. Upp till bevis Ivan!

- - - 

20:27 - Hjärtat bultar för härliga Bajen, helt klart! Men jag kan inte annat än imponeras av Gnagets tifoansvariga. Bajen kanske har härligast sväng vad gäller sång. Men Gnagets tifoverksamhet saknar motstycke i detta avlånga land. Europaklass, inget snack!

- - -

20.35 - Samma scenario utspelar sig nu som under Bajens senaste derby mot Djurgår'n. Det vill säga läder på linjen. Rätt eller fel sida om linjen är frågan. Jonssons skott visade sig dock vara på mållinjen och därför korrekt dömdes bort, medan Bajen felaktigt fick ett mål bortdömt senast. Se till att ordna målkameror nu, så att vi slipper dessa onödiga diskussioner nu! Inte rättvist mot domarna! Än mindre mot spelarna! Sandlådenivå på förbundet...

- - - 

20.45 - Fan, Bajen saknar en bult i anfallet. Jag saknar en Andreas Hermansson. Visst, han föddes inte med Messis talang i sporten men tusan vad han slet. Nuförtiden duger det inte framåt. Det är för klent, för petigt! Vad fan har Bajen till förfogande? Idag är det Simon Helg, Maic Sema och Freddy Söderberg som representerar offensiven. Väger de 80 pannor tillsammans? Knappast mer än så!  Men tack gode gud för att inte Paulse är med! Jag ser inget gott vad gäller fotbollskunskap i den sydafrikanen!

- - - 

20.48 - Vad fan gör moldaven Armas? Tjuvrusningen är total! Den tjuvrusningen var lika enorm som de indianare fyllbulten Ronnie Sundin brukar bjuda på under hockeysäsongen! 

- - - 

20.51 - Är Jagne nervös eller stammar han bara?! Bland det sjukaste jag hört på länge!

- - - 

21.08 - Som vanligt oroligt på ett Stockholmsderby! Snarare regel än undantag. Själv minns jag skandalscenerna från höstderbyt där finnen Manooja (stavning, hjälp?!) fick en pjäs några meter bredvid sig. Inför nolltolerans å porta alla trötta jävlar som beter sig illa! Så länge det inte finns lagar å stadgar för detta så kommer det inte att upphöra. Sorgligt såväl som dumdristigt!

- - -

21.11 - Kvällens första fråga: vem har störst näsa, Chanko eller Özkan? Det är på (det smått legendariska) fitthåret om ni frågar mig!

- - - 

21.15 - Ser inte Nisse Johansson lite småfet ut? Jag kan i viss mån tycka det...

- - - 

21.18 - Anonym#3 frågar efter kvällens tips. 2-0, Bojent sätter tvåan! Om nu inte Söderström får lust att sparka trasan i egen bur...

- - -

21.20 - På tal om Söderström, har inte han åldrats väldigt snabbt de senaste åren? Fan, jag tycker Gandalf ser ut som ett dagisbarn i jämförelse...

- - -

21.30 - Nu toalettpaus! Får se när jag återkommer. Idag? Imorgon? Kanske på söndag..?

- - -

21.36 - Redan tillbaka! Kan vara nytt rekord!

- - -

21.38 - Jag nämnde Ronnie Sundin för en stund sedan. Lite kuriosa vad gäller fyllehunden Ronnie är ju att han lirade i anrika Rangers under en kort sejour i mitten av 90-talet. Eller vad fan. Nu sköt jag mig själv i foten. Man kan inte kalla det sejour. Det hela handlade om en match. Vill ni ha bildbevis? Det ska bli! (Längst ner)

- - - 

21.50 - Känns lite sömnigt nu faktiskt. Vet inte om det är biran som fått kroppen att tröttna eller de 22 mediokra bollspelare som springer runt på Råsunda...

21.55 - Driver Poppen Björklund bondgård? Djupa diskussioner har under våren handlat om huruvida Poppen driver bondgård med kollegan Bernhardsson i Gävle eller ej!

21.57 - Dags att knyta ihop säcken. Det hela slutar 1-0. Ett rätt segt derby. Men hallå! Vi snackar ändå svensk fotboll. Det finns inte kvalitet nog, helt enkelt! Förstår visserligen Tony tigers besvikelse. Målet man släppte in handlade om individuella misstag men vad är det egentligen som händer framåt? Njaae.. AIK var minst dåliga ikväll. All heder till dem! 

- - -

21.59 - God kväll pastellpolare! God kväll Ronnie Sundin!

9 kommentarer:

  1. Lika underhållande som vanligt Henke!

    SvaraRadera
  2. Fotboll å Peroni slår aldrig fel Henke! i morgon kör vi ett skönare krök! Ses då!

    SvaraRadera
  3. Du sköter dig bra! Låt oss höra kvällens tips?!

    SvaraRadera
  4. Klart Nisse är lite småfet! Ryktas om att han driver en Burger King, tydligen blivit franchisetagare på senare dar...

    SvaraRadera
  5. Bajen har inte mkt att sätta emot alltså! Stackare!

    SvaraRadera
  6. Bilden på Ronnie är helt klart mixtrad med i photoshop!

    SvaraRadera
  7. Tack för alla kommentarer! Detta ska göras om! Fan va mycket roligare en allsvensk match blev med skrivandet i ryggen! Ha det!

    SvaraRadera
  8. Jag vet precis vilken spelare bajen borde köpa, Jonas Wallerstedt, om du frågar mig borde han varit med i förra em-truppen.

    SvaraRadera