onsdag 16 december 2009

Edward Blom med gästabud!

Höstens stora utropstecken har Pastells min värld utan tvekan varit åttans kolossala programserie Edwards Gästabud, med livsnjutaren tillika ärkeknösen Edward Blom i spetsen. Under sju veckor har Edward och hans bundsförvant Jan-Öjvind förgyllt onsdagskvällarna!

Edward är i mitt tycke värd en timme eller två. Förslagsvis kan ni dra av avsnitt nummer sju som är av best of-karaktär. Orkar ni inte det rekommenderas varmt Edwards alldeles egna lilla krypin, bloggen om allt mellan bratwurst och studentspex.

Pastell gillar inte minst ögonblicket när Edward på en vingård i Österlen blir jämförd med den gode Churchill, man liksom ser hur han på bara en tusendels sekund förvandlas till en stolt liten pojkspoling som precis fått en klapp på huvudet av far för att precis lärt sig cykla utan stödhjul.

Han lär garanterat ha strävat efter det erkännandet sedan barnsben.

Även synergin herrarna emellan är ju suverän. Den manliga kärleken visar sig från sin allra bästa sida...


Till sist, var hittar man bågar som Jan-Öjvinds?





2 kommentarer:

  1. De är ju helt överjävligt. Asså va hittar man dessa profiler och hur gör man för att medverka? Henke där har du två uppgifter att göra en research på och sedan komma med info. Sedan anser jag som att du skall pitcha in ngt liknande där du har huvudrollen och som sänds i ngn lokal tv (svt eller tv4)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! Ska se vad jag kan göra! I detta ögonblick tror jag dock att firma Blom/Swahn inmundigar ett pråligt julbord...

    SvaraRadera